Monday, June 11, 2012

*197* part ( II )

CONTINUE...

* usah tanya kenapa tak buat je dekat post before :')

As I mentioned before , aku kena kejutan elektrik kan. Okayy , serious ah time kena kejutan elektrik tu , automatically aku terus membayangkan all the ions , proton dalam wayar tu bergerak dengan kadar yang ultimately - infinity - maximum sebab kadar renjatan yang aku kena tu ... woooo ! Memang hao liao. Sakit. And.. Dia punya zzzrrttt kat jari aku memang cukup membuktikan kadar kelajuan cas elektrik bergerak. Phewww. Alhamdulillah , masih mampu berfikir sejauh itu. Hehehee ^^v

So , nextt !
And. As usual lah. Pabila malam tiba , orang semua tidur , aku pun ONLINE ! Tabs yang biasa dibuka pun mula lah dibuka. Setelah satu jam berlalu , diri mula terasa bosan. Dan tetiba terfikir satu idea. Yang. Mungkin Menarik.
Tab baru dibuka , lantas aku meng-google perkataan ini " RESEPI " . TARAAAAA !!
Dan hasilnya keluarlah beberapa list of koleksi koleksi resepi. Dan aku memilih untuk membuka link ni. http://www.mesra.net/  * mesra gitu youall *

Dan. Mata mula lah melilau lilau mencari apa yang seronok.
Serious lah , walaupun aku tak berniat nak memasak apa apa , tapi sekali aku tengok je all the resepi , terus aku rasa " nak buat nilah "  " okay ni pun " " hmm , dah lama tak makan , ni jugak lah "  Sampai lah satu ketika , yang mana aku mula terfikir akan kehadiran bahan bahan yang diperlukan. HAHHAHAA !! Malangnya , terdapat beberapa bahan yang aku takde ! So , PADAN MUKA !! Tak dapat buat ! Hahahaa. But. It's okay. Itu tak mematahkan hati aku lagi. Aku try google resepi Okonomiyaki. And. Alhamdulillah , bahan bahan yang diperlukan , aku ada ! Cuma satu je takde [ sos okonomiyaki ] Hm... penting sebenarnya sos ni. Tetiba dalam aku dok fikir macam mana nak ganti sos ni , aku bukak balik tab " mash potato "  and ternampak cara nak buat kuah mash potato.

Dan tanpa segan silu , satu idea datang menjengah otak dan akal fikiran pinjaman Allah kepada ku ini. HEHEHEHEE. Aku rasa aku akan buat satu tranformasi ala ala timur dan barat gitu kan.
OKONOMIYAKI de' MASHY !
 Mashy dihasilkan daripada mash potato. Iaitu kuah mash potato yang akan aku guna sebagai galang gantinya kepada sos okonomiyaki aku.

So , InsyaAllah akan aku cuba buat itu OKONOMIYAKI de' MASHY mungkin esok. Atau. Daam beberapa hari terdekat ni. Hehehe.

So , itu dia. Hmm. Terima kasihh :')

** wait ! aku rasa aku buat entri ni gaya macam aku dah buat je benda alah ni. HAHHAAAHA. Lantak lah kan.

Okayy , assalamualaikumm :']