Friday, June 22, 2012

*199*

Assalamualaikum !

Hmm. Tarik nafas.. hembus...
" Apa yang korang rasa bila ada benda turn down korang ? "

Sedih . Menyesal . Marah . 

So. Bila kena macam tu , of course lah kan korang cari seseorang untuk korang bersandar.

" Apa perasaan korang kalau takde orang pun yang ada masa tu untuk korang bersandar ? "

Menangis je lah . .  Mengeluh sorang sorang . .

" Dan . Apa pulak perasaan korang kalau ada orang yang percayakan korang dan minta korang pinjamkan badan korang untuk diaorang bersandar ? "

Bahagia . Rasa dipercayai sangat .

Okay , this is what i'm going to share. Hmm. Sebenarnya , aku rasa sangat bersyukur dan bahagia dan gembira , bila aku tahu ada orang yang nak tumpangkan badan dia untuk aku bersandar di kala aku perlukan tempat untuk bersandar. Perasaan tu rasa macam indah dan cantik sangat.  *Ewahhh bahasa kau.. haha*  Tapi betul la. Itulah kosa kata yang sesuai untuk aku describe apa sebenarnya perasaan aku time tu.

Rasa sangat dihargai. Rasa sangat disayangi. Rasa sangat dijaga dengan penuh kasih sayang. Aku tahu semua orang pernah rasa perasaan ni. Dan semua orang tahu perasaan tu memang sangat indah. Jadi kita mestilah menjaga dan memelihara perasaan orang yang dah pinjamkan badan untuk kita bersandar tu. Dan bagi aku , yang paling penting kita jangan lupa orang tu.

Dan.

Sekarang , aku hanya mampu doakan semua orang yang sentiasa tolong aku , sentiasa menjaga aku dengan penuh kasih sayang agar mereka mereka ini sentiasa dilimpahi dengan rahmat dan dipermudahkan segala urusan mereka.  Terima Kasih kalian...

Dan.

Kalau korang korang dan korang ni hidup macam tengah up&down , tengah sedih , tengah stress , tengah bermasalah.

Solusi masalah yang terbaik : mengadulah dengan Yang Maha Penyayang.
Sesungguhnya Dia sentiasa free 24 / 7 , sentiasa free untuk setiap hambaNya. Korang mengadu je lah , bersandar jelah dengan Dia. Rasa kasih sayang tu memang confirm tahap ultimate-eternity-infinity punya class. First class pun kalah kau.. So , takdelah korang meroyan macam apa je bila orang keliling korang semua busy tahap apa je dengan life masing masing. Kan ? Korang mengadu jelah dengan Dia.. Sesungguhnya solusi yang akan Dia berikan , merupakan solusi terbaikk :')

Tapi kalau rasa nak jugak bersandar dengan seseorang , just go on :')
Ini sekadar cadangan dan juga sebahagian peringatan untuk kita semua termasuklah aku ni haa yang senang sangat down :')