Thursday, August 16, 2012

* 202*

Assalamualaikumm ! And. A very good morning.
Wahh hari ni aku update pada waktu matahari muncul. Jarang yang teramat rasanyaa aku dapat update pada waktu waktu begini. LOLL. For reason ? Fikir sendiri lahh -__-

Now more less , just tinggal 2 weeks je before aku daftar  masuk U. Huh. Sungguh aku tak sangka. Saya ni sudah besar dan bakal menjejakkan kaki ke menara gading. Ya Allah ! Alhamdulillah. Teringat dulu time kicik kicik , semua orang keliling dok suruh belajar rajin rajin , nanti boleh masuk U. Cikgu pulak dok perhabis air liur , belajar lah sampai menara gading. And. Blablablabla. AND NOW. The time come. Thanks to ibu ayah , cikgu tadika , cikgu sekolah rendah , cikgu sekolah menengah , lecturers matriks , kawankawan , DAN .. anda anda sekaliann :)

So bila nak masuk Uni pulak , banyak lah benda kena settle down. And. Dengan julung-julung kalinya buat sekalian alam , aku settle down everything mostly 90% .. err.. takk. 80% lah by my own. Tapi ini bukan bermakna aku bayar all those yuran lahh. Im settling down the borangss. Cop cop bagai tu , ofcourse my parent did it. Hehehe. Susoh jugok ruponyo settle benda alah ni. Pening jugak kepala aku. Berkali kali aku baca buku panduan. Nasib lah baik  , Alhamdulillah , dengan bantuan dari Nya , plus with the technology nowadays , thru FB , dapatlah aku berkongsi ke-confuse-an aku kat situ. Gelabah tak gelabah lah jugak sebenarnya bila tengok macam macam orang dok post tanya macam macam. Bila aku baca satu satu , takde apa sangat pun sebenarnya. Hmm. And bila aku baca respond abang & kakak senior , I spotted this one senior , gaya dia jawab macam dah super-tension dengan juniors. HAHAHA. Kesian dia. Sorry lah seniorss.

AND. Ada this one thing yang sebenarnya aku risau. Hati aku. Haih. Bab hati ni payah sikit. TAPI. Ini bukan hal matahati or all those lovey-dovey / pakwe-makwe 's prob. But. Hati aku masih lagi mempunyai sedikit keberatan untuk ke sana. IDK why. Tapi sekarang ni tak sekronik time first I knew my campus was in Labuan. Hahaha. Ooh btw. Really thanks to my surrounding yang dah banyak gila support aku. Macam macam support ada. Antaranya ialahh :

" kat sana best. It's antarabangsa punya campus. So u akan dapat banyak international guyss " - Human A
" kat sana cokelat murah. Mutiara banyak. Murah. Murah. "  - Human B
" Kat sana ada ramai kenalan. So no problem lah. Call je kitaorang. " - Human C
" Boleh shopping. Sana shopping best wehh. " - Human D
" Kau naik kapal terbang banyak kali. Kitaorang tak. " - Human E
--- yang mana aku dok Itallic tu , tu lah yang paling banyak aku dapat. Maksud aku , oang yang support aku banyak guna alasan tu. Nampak tak , aku pergi sana untuk belajar. Tapi disuruhnya aku habiskan duit ;P

Please. Korang. Doakan pintu hati aku terbuka dan tolong doakan hati aku lembut untuk ke sana. Aku pun doa jugak untuk diri aku dan korang jugak. Sebenarnya ada hikmah di sebalik aku kena study kat sana. Mungkin aku tak nampak lagi. Takpe. InsyaAllah. Aku yakin one day , aku akan tahu apa hikmahnya :)

Last. Buat rakan rakan seperjuangan yang berada dalam satu medan perjuangan yang sama , cuma mungkin kita akan berhadapan dengan musuh yang berbeda , di sini. Saya dengan penuh rasa rendah diri , ingin , mengucapkan , GOODLUCKK FOR YOUR NEXT CHAPTER OF YOUR LIFE. WHEREVER IT IS , WHATEVER IT IS  , WHOEVER YOU ARE , STILL. G O O D L U C K ! Best of luck. And wish korang korang semua , akan berjaya mengenggam segulung ijazah kelas pertama :) Aminnnnnn.

Nampak tak yuran tu berapa ? Nampak kan. So , sesiapa yang baik hati nak tolong bagi duit , boleh lah ye. Duit backup balik yuran tu. POKAII DAH WOII :((