Wednesday, August 22, 2012

*204*

Since now raya , rumah dah mengalahkan macam ada kenduri nak kahwin. Busy sungguh. Orang keluar masuk. And. Untuk spesis yang macam aku ni , memang sah lah time time macam ni , memang bukan favourite time aku.   Serious. Aku tak suka. Kejam nya aku. Tapi itu hakikat. TAPI. Bagi clear sikit. Aku bukan tak suka as in benci orang datang rumah. Tapi sebab aku tak reti layan orang , tak peramah macam parent aku , taktau nak cakap apa. So , langkah ideal dari mengelakkan diri terasa macam di bandar alien adalah menempatkan diri dalam bilik. Lepas tu buat bodoh sambil tahan lapar. Memang menyesakkan dan menyeksakan okay tahan lapar ni. Huh.

Entri ini terjadi gara gara hari ni rumah aku telah diserang secara bertubi tubi. Dan. Semua yang datang except the last family , aku tak kenal. Kawan seperjuangan ayah aku. So , memang tak lah aku nak keluar. Buat bodoh dalam bilik je. Bakal mak mertua baca , confirm reject ! Pompang ! Pompang ! Pompang ! After diaorang balik , ayah tanya kenapa tak keluar jumpa orang. Huhh. My reason is saya tak kenal. Rude much huh. Sorry. Aku hanya memberitahu apa yang tersurat di hati.

Korang yang kenal aku memang lah akan gelak macam apa bila aku cakap aku pemalu , pendiam. Dah cukup aku kena gelak selama ni. Tapi itu hakikat aku. Even dengan cousins sendiri pun susah nak ngam. Memang lah dalam FB macam meriam meletup kecoh , peramah lah konon. Tapi bila jumpa depan. HAAA ! Baru tau. Dan. Mungkin itu jugak kot sebab ada orang label aku sombong , garang. Hmm. Know me first , then judge me okay :)

Benda ni bukan baru sekarang jadi. Memang sejak azalinya aku macam ni. Ooh sungguh lifeless sungguh rasa diriku ini. Sangat tak berkembang. Kadang kadang terfikir jugak , aku ni macam ada masalah mental. HAHAHA. Risau jugak nanti dah besar , dah ada rumah sendiri , orang datang rumah , apa reaksi aku nanti. Bagi air , duduk , tengok muka tetamu , senyum. Sumpahh macam bab*n gila ! 

AND. I realized something. Sejak aku membesar ni , sejak sejak habis matriks , sejak sejak duduk kat rumah selama berbulan bulan , aku makin social less. Dah jarang nak merayap boleh dibilang guna jari berapa kali aku keluar bukan dengan family. Memang sungguh baik rasa diri ini. Dan. Sejak di rumah ni , kos tambah nilai telefon bimbit pun hanya RM5 untuk 2 bulan lebih. Memang rekod seumur hidup aku ni !!!! Dan sebagai bukti , sekarang ni handphone aku dah battery off for 2 days. Memandangkan aku pun taktau kat mana charger sekarang ni , mungkin tengah beraya , jadi mungkin handphone tu akan 'mati' dalam beberapa hari lagi.

Jadi berdasarkan eksperimen di atas , jelas lah bahawa hidup aku sungguh lifeless now ! Social retard sungguh weh. Please. I need to grow up. Someone please help me. Someone please counselling me more !